• Slider 1


MVO bij Hotel Best Western Plus Aduard

Binnen onze visie nemen wij als Hotel Best Western Plus Aduard ook onze maatschappelijke verantwoording.
Onder andere innovatie is daarbij het sleutelwoord.

Wij omschrijven MVO als volgt:
'MVO is bij alle bedrijfsbeslissingen zowel een hoger bedrijfsrendement nastreven, als de kansen benutten voor een beter milieu en meer welzijn van de medewerkers en de maatschappij. Het gaat om activiteiten die een stap verder gaan dan waartoe de wet verplicht; vanuit maatschappelijke betrokkenheid en een toekomstgerichte visie'.

Op de volgende velden/ vlakken hebben wij MVO al uitgewerkt en we zijn nog niet klaar. Want MVO is een altijd gaande proces. Niet een product of label/ keurmerk / logo.

Een lerende omgeving

Onze medewerkers zijn ons menselijk kapitaal. Zij zorgen voor continuïteit en ontwikkeling van de onderneming. We werken met gediplomeerd personeel. Leerlingen worden goed begeleid door onze leermeesters.
Wij zijn een erkend leerbedrijf met praktijkopleiders.

Duurzaamheid en milieu

Afval wordt door ons op een verantwoorde manier afgevoerd. Wij zijn altijd aan het zoeken naar moderne milieuvriendelijke technieken en oplossigen.
Waar wij kunnen, doen we aan energiebesparing.

Maatschappelijk betrokken

Onze organisatie staat midden in de samenleving en wil maatschappelijke betrokkenheid tonen door doelen te steunen die wel wat hulp kunnen gebruiken.
Wij ondersteunen maatschappelijke instellingen, culturele initiatieven en sportactiviteiten, voor zover dit bedrijfseconomisch verantwoord is.

2017

Dit jaar willen wij verder gaan met MVO op de volgende terreinen:
Verdere energiemaatregelen en MVO-eisen stellen aan onze leveranciers.
Wij hebben weer een medewerker aangenomen welke afstand tot de arbeidsmarkt heeft.

2018

Het realiseren van een lijn van waste naar consument, zo verpakken wij maaltijden met ingrediënten welke anders waren weggegooid. De afnemers hiervan is een doelgroep welke niet kapitaalkrachtig genoeg is om zelf rond te komen en alle dagelijkse boodschappen in de supermarkt te kunnen doen.
Deze doelgroep kiest er voor om zich ook niet te melden bij instanties zoals de voedselbank, Zij nemen deze maaltijden af en betalen enkel het verpakkingsmateriaal waar de maaltijd in is verpakt.
Na het verpakken word de maaltijd ingevroren.

2019

Wij nemen nog een medewerker aan met een afstand tot de arbeidsmarkt.
Wij hebben weer een medewerker aangenomen welke een afstand tot de arbeidsmarkt heeft.

2020

Wij onderzoeken de voor en nadelen van een aardwarmtepomp.
Wij onderzoeken de voor en nadelen van zonnepanelen.
 
© Alle rechten voorbehouden. Ontworpen en ontwikkeld door: Pro Ontwerp | Foto's door Erik Gietema




Reserverings overzicht